Zoekmachine marketing is een combinatie van natuurlijke en betaalde zoekmachine optimalisatie – en plaatsing in zoekmachines en andere tools waarin gezocht kan worden. Zodoende dat er beter van zoekmarketing kan worden gesproken.
Beide vormen van zoekmachine positionering kosten geld wanneer u dit uitbesteedt aan een Online Marketing Bureau. Voor zowel de natuurlijke positionering als de betaalde plaatsing vergt inspanningen. Ook het bijhouden van de resultaten is voor beide vormen belangrijk.. Dit betekent overigens niet dat het verplicht is beide vormen samen in te zetten voor een succesvolle zoekmachine marketing campagne. Ook met natuurlijke plaatsing alleen worden zeer goede resultaten behaald.
Vormen van webstatistieken, die worden aangeboden door bijvoorbeeld Google Analytics, spelen hierop in. Zij meten conversie – en doorklikratio’s voor zowel de natuurlijke als betaalde zoekmachine resultaten. Hierdoor krijgt u inzichten of een natuurlijk behaalde hoge positie beter scoort dan een betaalde advertentie.
Voor uw bedrijf is dit praktisch. Hierdoor weet u eindelijk wie uw website bezoeken, en of het zin heeft waarvoor u betaald.
Onder natuurlijke zoekmachine optimalisatie verstaan we het proces om via een organische manier aan de hand van relevante zoekwoorden een hogere positie te verkrijgen op zoekmachines als Google. Het gaat hierbij om de resultaten in de onbetaalde zoekmachine resultaten voor uw doelgroep.
Onder betaalde zoekmachine marketing verstaan we vormen van adverteren in zoekresultaten van zoekmachines. Voorbeelden hiervan zijn Google Adwords en Yahoo! Search Marketing-advertenties.
Wilt u een adviesgesprek over de mogelijkheden voor uw bedrijf met betrekking tot zoekmachine marketing, dan staan wij altijd voor u klaar.
Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.