De snelheid van de website is een belangrijke factor geworden voor de ranking binnen Google. Tegenwoordig wordt hier ook steeds meer aandacht aan besteedt. Omdat Google ervan uitgaat dat wat voor een bezoeker goed is, ook door een zoekmachine gewaardeerd dient te worden, is het wel logisch dat deze factor in het voorjaar van 2010 een feit is geworden. Enkele jaren daarvoor was binnen het betaalde AdWords-programma de laadtijd al een ranking-factor.
Google meet de laadtijd door te meten hoe snel een website door de eigen Google-bot geïndexeerd kan worden en door via Google-toolbar te meten hoe snel een gebruiker de website te zien krijgt. Deze laatste methode helpt Google ook in te schatten hoe client site-elementen als Flash en JavaScript die pas in de brwoser worden uitgevoerd en niet door de Google-bot gezien kan worden, de snelheid beïnvloeden.
De factor laadtijd is een relatieve factor. Er is geen absolute waarde waaronder moet worden gebleven. U moet het niet slechter doen dan sites in uw regio en branche. Google geeft aan dat deze factor slechts één procent van de zoekresultaten in de Verenigde Staten beïnvloedt. Toch is het raadzaam aan uw sitesnelheid te werken omdat het ook andere zaken beïnvloedt zoals conversie. Want gaat u uw zelf maar eens na. Een langzame site, die wordt sneller weg geklikt.
Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.