Voor het juist inzetten van zoekmachine marketing is het belangrijk om te weten hoe mensen uw website vinden op internet. Hoe ziet nu gewoonlijk een zoekproces van de zoeker eruit? De zoeker doorloopt standaard de volgende stappen:
Voor de eigenaar van de website is een zoektocht van een zoeker pas effectief als de actie ondernomen is. In elke fase kan een zoeker afvallen. U zult geneigd zijn het zoeken als een lineair proces te zien volgens het hiervoor geschetste patroon. Mensen klikken echter van hot naar her, typen nieuwe zoekwoorden als ze niet snel vinden wat ze denken te zoeken; ze komen per ongeluk iets tegen wat ze op het idee brengt een nieuw zoekwoord toe te voegen of klikken op een link binnen een eerder gevonden zoekresultaat.
Uiteindelijk zijn er drie typen zoekers te onderscheiden:
Veel mensen typen de URL van een website niet direct in de adresbalk van de browser. Zij zoeken de websitenaam in de zoekmachine (navigatiezoeker).
De naam zegt het al. Dit soort typen zoekers zoeken informatie. Of die nu op uw website staat of op die van uw collega maakt de informatiezoeker niet uit. De informatiezoeker zoekt naar informatie over producten of een oplossing voor zijn probleem. In tegenstelling tot navigatiezoekers is er meer dan één goed antwoord mogelijk.
Transactiezoekers zijn niet (meer) op zoek naar informatie maar willen iets doen: bijvoorbeeld een liedje of gebruiksaanwijzing downloaden of een product kopen. Hun zoekwoorden zijn specifiek.
Haalt u te weinig rendement uit uw bezoekers? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.