Gebruikers houden van vinden, niet van zoeken.

Geplaatst op 27 februari 2014 door Mitchell in Uncategorized

De navigatie testen van uw website.

Gemiddeld bezoekt  u meerdere websites per dag, zo niet tientallen. Uw eigen website bezoekt u echter nauwelijks. Is uw website eigenlijk gebruiksvriendelijk? U kunt de navigatiestructuur testen op gebruiksvriendelijkheid door uzelf en uw proefpersonen de volgende vragen per webpagina te stellen als u door uw website bladert.

–       Waar bent u nu?
–       Bent u op de pagina waar u wilt zijn?
–       Waar bent u naar op zoek?
–       Van welke pagina komt u?
–       Hoe keert u terug naar pagina’s die u eerder bezocht?
–       Welke actie wilt u ondernemen?

Als de bezoekers van uw site deze vragen niet snel kunnen beantwoorden, weet u dat de sitenavigatie niet intuïtief genoeg is.

Gebruikers houden van vinden.

Gebruikers houden van vinden en niet van zoeken. Uit gebruikersonderzoek blijkt dat mensen maximaal acht keer willen klikken voordat ze op de bestemmingspagina aankomen. Belangrijke pagina’s binnen twee tot drie klikken vanaf de homepage te vinden zijn. Duurt het langer, dan is de bezoeker weg.

Als men op een pagina komt, moet direct duidelijk zijn wat deze voor informatie biedt. Ook als omlaag gebladerd dient te worden met de muis, moet boven aan de pagina duidelijk te zien zijn wat er verderop staat.

Contactpagina.

Voor uw bezoekers is het van groot belang dat zij uw contactinformatie goed kunnen vinden. Zorg dus dat deze informatie altijd in uw header of footer staat. Secties waarin men uw contactinformatie zeker verwacht zijn de pagina’s ‘over ons’ of ‘contact’.

Meer informatie?

Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Lees meer