Soms kan het niet anders dan dat er op één website meerdere keren dezelfde content komt te staan. Zoals u weet houdt Google niet van duplicate content. Want zodra een zoekmachine dezelfde content binnen uw site op meerdere URL’s kan vinden, raakt deze in de war. Welke content moet nu geïndexeerd worden? Ook gebruikers kunnen hun bookmarks en verwijzingen hierdoor verdelen over de diverse URL’s met dezelfde content net als met de www en de www-loze variant van uw site.
Gelukkige heeft Google daar iets op gevonden: de canonical- tags. Deze worden ook door andere zoekmachines als Yahoo en Bing ondersteund worden. We gaan nu een praktisch voorbeeld voorleggen, wat hopelijk verhelderend werkt om canonical-tags te verduidelijken.
Stel, u heeft drie soorten URL’s:
Soms kan het niet anders dan dat deze extra URL’s blijven bestaan, bijvoorbeeld omdat ze in de content door middel van de URL miniem afwijken van de oorspronkelijke URL. Plaats dan in de <head> van de tweede en derde variant deze canonical.
<link rel=”canonical” href=http://www.example.com/de-echte-content”/>
Deze canonical doet twee dingen:
Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.