Bij stap 1 t/m 3 gingen we in op het optimaliseren van de techniek, het gebruikersgemak en de relevantie van uw website. In dit deel van het praktische stappenplan voor het juist inzetten van SEO gaan we in op de volgende onderwerpen:
Uw doelgroep ziet uw uitlatingen op het internet voorbij komen, maar hier blijft het dan ook bij. Eeuwig zonde! Zorg dat mensen weten wat ze moeten doen wanneer ze uw website voorbij zien komen. Wat kunnen zij verwachten op uw website en welke actie dienen zij te ondernemen? Zorgt voor call-to-actions in uw meta-tags, omschrijvingen en advertenties. Enkele voorbeelden van call-to-actions:
Door nieuwe content te creëren zorgt u voor meer ingangen naar uw website. Iedere pagina of bericht op uw website heeft waarschijnlijk een eigen url en kan op andere manieren gevonden worden. Zorg dat uw doelgroep niet om u heen kan:
Zorg dat u daar bent waar uw doelgroep zich bevind. Het internet raakt niet vanzelf bekend met uw onderneming. Hier zult u actief stappen in moeten ondernemen. Ga bij uzelf na:
Haalt u alles uit de kast voor een betere zichtbaarheid? Door kritisch naar uw eigen activiteiten op het internet te kijken kunt u al een hoop verbeteren aan uw vindbaarheid. Een betere vindbaarheid begint tenslotte bij uzelf. Het inzetten van SEO hoeft niet moeilijk te zijn, maar is wel een tijdrovende business. Succes met het beter vindbaar maken van uw website!
Doe er u voordeel mee en zorg voor een betere vindbaarheid van uw website!