Vorige week schreven wij over de call-to-action. Deze week gaan we er wat dieper op in, zoals call-to-action in de titel, metatag description en bodytekst.
Title tag is de titel zoals die in de zoekmachineresultaten verschijnt. Hier kunt u een call-to-action in verwerken. De gebruiker weet dat er meer informatie te vinden is over de woorden die in de title-tage staan.
Bijvoorbeeld:
– Kaasdelight biedt u uitstekende eigengemaakt geitenkaas.
– Geitenkaas? Kaasdelight biedt u een ruime keuze in kaassoorten.
Het is zaak titels te maken die én hoog scoren in de zoekmachines op belangrijke zoekwoorden én een goede call-to-action hebben.
De call-to-action in de metatag description kan bijvoorbeeld bestaan uit een toevoeging aan het einde van de description-tag: ‘Lees meer over onze geintenkaas’ of ‘Neem contact met ons op over onze speciale kaassoorten’ of ‘Download ons kaasreceptenboekje’ of ‘Schrijf u in voor onze gratis kaasrecepten-e-nieuwsbrief’.
Als de bezoeker eenmaal op uw site is, wilt u ook duidelijk maken wat u van hem of haar wilt. In de bodytekst kunt u dus ook een call-to-action plaatsen. Voordeel hiervan is ook dat u hiermee extra zoekwoorden kwijt kunt.
Vaak ziet u op een site:
– klik hier
– download recepten
– schrijf u in.
Kreten als ‘klik hier’ bevatten geen zoekwoord. U kunt deze links echter gemakkelijk uitbreiden tot zoekwoordrijke anchortekst met een call-to-action:
– Meer informatie over kaas
– Download onze geitenkaasreceptenbundel
– Schrijf u in voor de kaasmakerijcursus.