Het opzetten van een website voor uw onderneming is vaak de eerste stap bij het promoten van uw producten en diensten online. De website wordt ontworpen met een bepaalde gedachte. U bent zeer tevreden met het resultaat; u heeft een mooie, professionele website met een betrouwbare uitstraling.
Na een tijdje komt u erachter dat de website weinig wordt bezocht. De website is namelijk niet goed vindbaar. U heeft geïnvesteerd in een mooie nieuwe website, maar u haalt er geen extra werk uit.
Zorg dat u daar bent waar uw doelgroep naar uw producten of diensten op zoek gaat. Online zijn er tal van mogelijkheden om uw website beter vindbaar te maken. Enkele online marketing middelen die u kunt inzetten om uw doelgroep te bereiken:
Investeer in effectieve online marketing middellen. Voor iedere onderneming is dit verschillend. Bezoekers via de zoekmachine zijn waarschijnlijk het meest waardevol. Deze mensen zijn namelijk actief op zoek naar uw producten of diensten. Wanneer u goed naar voren komt bij relevante zoekwoorden, maakt u een goede kans op veel nieuwe aanvragen. Zorg dus dat uw website is geoptimaliseerd voor zowel de zoekmachine als voor de bezoeker. Kies voor een duurzame strategie bij het optimaliseren van uw website, zodat u hier op de lange termijn plezier van heeft.
Afhankelijk van het beschikbare budget kunt u ervoor kiezen om te investeren in zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren. Bij zoekmachine optimalisatie richt u zich op de “gratis” resultaten van de zoekmachine. Het kost meer tijd voordat u via deze weg goed vindbaar bent, maar u betaald niet per klik en de resultaten zijn op lange termijn zichtbaar. Door te investeren in zoekmachine adverteren kunt u op zeer korte termijn meer bezoekers realiseren op uw website. Echter, zodra uw advertentiebudget op is, is uw zichtbaarheid ook weg. Sommige branches zijn zeer concurrerend, wat weer hoge advertentiekosten met zich mee brengt.
Aan welke vorm van zoekmachine marketing geeft u de voorkeur?