Als we dit eerder hadden geweten…

Geplaatst op 10 februari 2021 door Giel in nieuws

Achter de schermen hebben wij afgelopen maanden hard gewerkt aan het verbeteren van de vindbaarheid van onze klanten, maar ook aan die van onszelf. Kortgeleden hebben wij onze eigen website eens goed onderhanden genomen en in een nieuw jasje gestoken, zodat deze aan alle nieuwe kwaliteitseisen- en standaarden voldoet. Maar als we dat eerder hadden geweten dan hadden wij dit veel eerder gedaan. Waarom? We vertellen er alles over in dit blog.

De klant altijd op nummer één

Toen ROIpartners zo’n ruim 7 jaar geleden begon was het voornaamste doel onze eigen vindbaarheid verhogen en klanten vinden die met ons wilden samenwerken. We hebben toen veel tijd, energie en moeite gestoken in het creëren en optimaliseren van onze website. Na verloop van tijd stonden wij met diverse belangrijke zoekwoorden, waar wij ons op focusten, op nummer één binnen Google. Een topprestatie waar we ook zeer trots op zijn. Naar mate wij beter gevonden werden, zagen wij een stijging in aanvragen en ontwikkelde er een sterk klantenportfolio. Vanaf dat moment stonden onze klanten altijd op de eerste plaats. Al onze tijd staken wij in het verbeteren van de vindbaarheid en posities van klanten. Hierdoor zagen wij onze klanten groeien en beter presteren. In ruil daarvoor waren zij zeer tevreden over onze werkzaamheden en adviezen. Dit zorgde ervoor dat we veel voldoening uit ons werk haalden.

Tijd om het roer om te gooien

Ons klantenbestand uitbreidde steeds wat meer uit, met maar één streven: onze klanten hoger laten scoren in Google. Door ons flexibel op te stellen konden we perfect inspelen op de vraag van de klant. Onze flexibiliteit kwam ook handig van pas bij snel veranderende ontwikkelingen van Google en konden nieuwe, relevante updates direct na de uitrol toepassen in de praktijk. Zoals gezegd, lag de focus op onze klanten. Hierdoor verloren we onze eigen website een beetje uit het oog. De verandering in onze focus zakten onze eigen posities binnen Google. Het werd tijd om het roer om te gooien en onze website onder handen te nemen.

De kracht van zoekmachine optimalisatie (SEO)

We hebben deze uitdaging met beide handen aangepakt en de tijd genomen om onze website eens grondig te optimaliseren. Niet alleen qua design hebben we veranderingen doorgevoerd, de hele website ging op de schop. Zo werden bestaande pagina’s vernieuwd en aangevuld met rijkere content inclusief relevante zoekwoorden en werd er tot in de kleinste details nagedacht over de structuur van de website. Onze inspanningen werden beloond toen we merkten dat bij de vernieuwde website onze posities stegen en er binnen één maand na livegang al meerdere leads binnenkwamen. Dit gebeurde voorheen zelden. Dit bewijst maar eens de kracht van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Kan jouw website een opfrisbeurt gebruiken?

Zoekmachine optimalisatie is dus belangrijker dan ooit. Door regelmatig je prestaties te monitoren, en waar nodig bij te sturen, blijf je relevant en vindbaar binnen zoekmachines. We spreken uit eigen ervaring wanneer we zeggen dat SEO een waardevol instrument is om in te investeren. Vaak zijn het een aantal praktische en eenvoudige zaken die een groot verschil maken. Wil je de vindbaarheid van jouw website verbeteren? ROIpartners helpt je graag op het gebied van SEO, SEA en linkbuilding.

Meer informatie?

Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.